preskoči na sadržaj

Gimnazija Vladimira Nazora Zadar

 > Projekti

       

      Naša ideja vodilja u projektima:     

 Što čujem – zaboravim.

 Što vidim – toga se sjećam.

 Što radim – razumijem. 

                                                   





ŠKOLE ZA AFRIKU
Trajanje projekta: rujan 2021. - lipanj 2022.
 
Nositelji aktivnosti: prof. Suzana Matković (školska kordinatorica) - 3.b raz,  prof. Ana Bjeliš - 4.b raz.,   prof. Darija Mrdalj - 3.e raz.,  prof. Tihana Magaš - 3c raz.
 

Program Škole za Afriku provodi se u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku od 2008. godine. Naša je zemlja time pokazala kako je dio globalne zajednice koja pomaže djeci iz 21 afričke zemlje osigurati jedno od temeljnih prava – pravo na obrazovanje. U protekloj je godini u programu sudjelovalo gotovo 45 000 djece i mladih iz cijele Hrvatske. Naši učenici na zanimljiv način imaju priliku učiti o dječjim pravima i pomoći djeci i mladima na Madagaskaru organiziranjem različitih aktivnosti prikupljanja sredstava. Novac koji prikupe upotrijebit će se za izgradnju i obnovu škola te sanitarnih prostorija, opskrbu pitkom vodom, nabavu knjiga i dodatnu edukaciju školskog osoblja. Posebna će se briga voditi o djevojčicama, kojima je više od dječaka uskraćena mogućnost obrazovanja

Aktivnosti se provode s ciljem edukacije o dječjim pravima, nejednakim mogućnostima i važnosti obrazovanja te senzibilizacije za teškoće života djece i mladih u Madagaskaru:

Edukativne i humanitarne aktivnosti:

Cilj:- Edukacije o dječjim pravima, nejednakim mogućnostima i važnosti obrazovanja te senzibilizacija za teškoće života djece i mladih u Madagaskaru (radionice, prezentacije, vježbe, razgovor o temi )

Prikupiti što više novčanih sredstava za djecu Madagaskara.

        -  Aktivnosti:

Učenici su od početka projekta u svojim razredima pogledali prezentacije o projektu Škole za Afriku, igrali Kahoot kviz, zatim su izrađivali narukvice, jedna učenica je napravila crtež žene iz Afrike, uvježbavali su pjesme iz Afrike, izrađivali svoje prezentacije povezane s projektom: Škole za Afriku, dječja prava, Madagaskar, kahoot kviz itd.

Učenici 3.b, 3.e, 4b. i 3c. razreda su  pomoću svojih pripremljenih materijala prezentirali projekt (po nekoliko učenika iz svakog razreda, zbog epidemioloških mjera) želeći na taj način senzibilizirati ostale učenike da se priključe akciji prikupljanja pomoći, posjetivši  za vrijeme sata razrednika  razrede:  1.a, 1.b, 1.c, 1.e, 3.a, 3d, 3f.

Prikupljanje novčanih sredstava u razredima učenika nositelja projekta, kao i u razredima u kojima su promovirali projekt.

U drugom polugodištu nastavljamo aktivnost, nadamo se da će nam epidemiološka situacije dozvoliti više aktivnosti i zvan školskog prostora. Sretni smo da  ćemo moći  prikupljenim sredstvima pomoći djeci Madagaskara i radujemo se informaciji kamo će konkretno otići naša prikupljena sredstva.

 

STEMI - škola budućnosti
Trajanje projekta: siječanj 2022. - lipanj 2022.
 
Nositelji aktivnosti: Dajana Marnika, prof. informatike (projektna voditeljica), Marko Perić, prof. informatike, Sanja Fabac, prof. biologije
 

    Naša škola uključila se u drugome polugodištu školske godine 2021./2022. u projekt Škola          budućnosti kojeg su pokrenule tvrtke STEMI i Infobip. Cilj projekta je povezati škole s tehnološkom industrijom kroz uvođenje novih znanja kao što su: umjetna inteligencija, Internet of Things, crowdfunding, izgradnja tehnoloških tvrtki, itd. Učenici će u školama formirati razvojne timove te će u prvom koraku istražiti UN ciljeve održivosti. Zatim će odabrati jedan od ciljeva održivosti i detektirati koji problem mogu riješiti izradom chatbota. Timovi će na kraju svoje chatbotove objaviti u simulatoru te će ih moći podijeliti sa širom javnosti da isprobaju njihove radove.

Na kraju projekta (u lipnju) škole i tehnološke tvrtke će se okupiti na godišnjoj konferenciji. Učenici i učitelji prezentirat će svoje projekte, dobiti priliku poslušati motivacijska predavanja iz industrije i isprobati tehnološke proizvode koji se razvijaju u Hrvatskoj.


School As a Living Lab (SALL)
Trajanje projekta: listopad 2021. - lipanj 2022.
 
Nositeljice aktivnosti: Sanja Fabac, prof., biologije, Ana Bjeliš, prof. njemačkog jezika, Korana Marušić, prof. kemije, Suzana Matković, prof. njemačkog jezika, Marija Nižić, prof. biologije
 
U SALL projektu, škole i nastavnici eksperimentiraju s otvorenim pristupom školovanju zasnovanom na metodologiji Živog Laboratorija, čiji je cilj STEM podučavanje učiniti relevantnijim, sustavnijim i inkluzivnijim za svoje učenike. SALL pomaže učenicima razvijati nove vještine i pozitivne stavove te prihvatiti znanosti kao priliku aktivnog doprinosa boljitku svijeta u kojem žive. U projektu sudjeluju učenici 2. razreda naše škole. Kroz projekt surađujemo s nekoliko drugih društvenih aktera iz lokalne zajednice. Svoja iskustva dijelimo s ostalim sudionicima SALL projekta putem zajedničke platforme.
Tema projekta je  prehrambeni sustav, a to je složena mreža aktivnosti koje uključuju proizvodnju, preradu, transport i potrošnju hrane - od sjemena i tanjura do otpada.
Učenici mogu istraživati načine gospodarenja otpadom od hrane, kulture i tradicije hrane, ugljični otisak prehrambenog sustava, poljoprivredu, fiziologija okusa, pakiranje, lokalnu cirkulaciju hrane, zdravstvene probleme, ekonomiju, estetiku i slično. 
 
 

ZELENI TEPISI U PRIRODI
Trajanje projekta: svibanj 2021. - svibanj 2022.
 
Nositeljice aktivnosti: Sanja Fabac, prof. biologije,  Marija Nižić, prof. biologije,  Daria Gospodnetić, prof. hrvatskog jezika
 

Glavna ideja je primjena znanstvene metodologije te uočavanje i determiniranje mahovina u prirodi te uočavanje bioraznolikosti prirode. U ovom projektu sudionici će u svom okruženju pronaći različite vrste mahovina, pokušati ih determinirati uz pomoć dostupnih digitalnih aplikacija. Prikupljene uzorke učenici će na papirnatim lađicama sa upisanim potrebnim podacima o lokaciji pronalaska predati u Prirodoslovni muzej koji će od uzoraka postaviti izložbu. S obzirom na broj prikupljenih i izloženih vrsta učenici će uočiti bogatstvo biljnog svijeta odnosno bioraznolikost u svom okruženju, te potrebu očuvanja istog.

U projektu sudjeluju učenici prvih, odnosno drugih razreda.

   

 Aktivnosti i rezultati projekta objavljeni su na platformi eTwinning

 

Škole partneri u projektu: 

Ekonomsko - birotehnička i trgovačka škola, Zadar

Gimnazija Vladimira Nazora, Zadar

Prirodoslovno grafička škola, Zadar

Srednja škola Metković

 

PROLJETNO BOGATSTVO PRIRODE
Trajanje projekta: mjesec svibanj 2021.
 
Nositeljica aktivnosti: Sanja Fabac, prof., biologije
 
     

Učenici prvih razreda obilježili su Međunarodni dan bioraznolikosti kroz aktivnosti eTwinning projekta Proljetno bogatstvo prirode. Projekt je realiziralo ukupno 32 učenika iz četiri škole: Gimnazije dr. Mate Ujevića iz Imotskog, Gimnazije Franje Petrića i Gimnazije Vladimira Nazora iz Zadra te V. gimnazije „Vladimir Nazor“ Split pod mentorstvom nastavnika, školskih koordinatora projekta Marijane Vuković, prof. biologije, Martine Maršić, prof. informatike, Nele Mandić, prof. biologije, Sanje Fabac, prof. biologije i Josipe Caktaš, prof. biologije.

Sudionici ovog projekta u svom su okruženju pronalazili određene biljne vrste, fotografirali ih i determinirali ih koristeći digitalne aplikacije Pl@ntNet i Seek.

Krajnji rezultat projekta je digitalni fotoherbarij u BookCreator-u koji se otvara klikom na sliku.

Tijekom projekta svi učenici sudionici projekta su timski izradili i uredili digitalni fotoherbarij primjenjujući kreativnost i interdisciplinarni pristup poučavanju. U fotoherbariju se nalaze fotografije 198 biljnih vrsta i njima pripadajući opisi. Osim toga ebook sadrži i preporuke za korištenje fotoherbarija u nastavi. Više detalja o projektu možete pronaći OVDJE.


ASOC ‘’U ŠKOLI OTVORENE KOHEZIJE’’

ASOC ‘’U ŠKOLI OTVORENE KOHEZIJE’’                                       

TRAJANJE PROJEKTA: ožujak 2021. - rujan 2021.

NOSITELJICE AKTIVNOSTI:  MARTA KINDA, prof. sociologija, PiG,  TIHANA MAGAŠ, prof. povijest

CILJEVI AKTIVNOSTI: Kod učenika/ca potaknuti aktivno građanstvo i podizanje svijesti o kohezijskoj politici i EU projektima. Isto tako, prikupljanjem raznih podataka i informacija učenici/ce će naučiti ispravno i cjelovito dokumentirati sadržaje, koristeći službene i pouzdane izvore podataka, a sve uz pomoć informacijskih i komunikacijskih tehnologija.

NAČIN REALIZACIJE: učenici/ce će planirati istraživanje i prikupljati podatke o odabranom projektu, analizirati podatke koristeći odabrane metode za obradu i analizu, prikupljati podatke na terenu provodeći intervjue i ankete s odabranom skupinom sugovornika/ca te na kraju predstaviti provedeno istraživanje (storytelling).

ODABRANI PROJEKT: “OBNOVA KOMPLEKSA BIVŠE CRKVE I SAMOSTANA SV. NIKOLE U ZADRU”

O ODABRANOM PROJEKTU: Projektom se želi osigurati izgradnja novih prostora Međunarodnog centra za podvodnu arheologiju. Jedan od ključnih faktora prilikom odabira projekta koji ćemo pratiti i istraživati bila je želja za suradnjom s čelnicima i ljudima na terenu, ali i sve veća zainteresiranost za još uvijek neistraženim podvodnim svijetom. Za službeno ime projekta asocijativno smo odabrali "More snova" imajući na umu sam cilj projekta, koji je, kako smo već i prethodno naveli, proučavanje izgradnje Međunarodnog centra za podvodnu arheologiju. Pazeći da naziv istraživanja predstavlja sam cilj odabranog projekta, odlučili smo se za naziv” Above and under the sea”, gdje "above" predstavlja obnovu samostana sv. Nikole, a "under the sea" izgradnju novih prostora međunarodnog centra za podvodnu arheologiju.

Odlučili smo se za ovaj projekt primarno zbog interakcije s njegovim čelnicima i ljudima koji su svaki dan na terenu koja nam je uvelike dostupna te naše velike zainteresiranosti za još uvelike neistražen podvodni svijet. U nadi da bi naši podvodni arheolozi mogli doći do novih zanimljivih otkrića, svi zajedno odlučili smo da je ovaj projekt najbolja podloga i tema našeg istraživanja. Naš cilj je, osim dolaska do novih otkrića, također i poučiti građane te ostale učenike o tome kako se realiziraju i provode projekti sufinancirani novcem iz EU fondova te na taj način povećati zainteresiranost za projekte slične ovome koji će se izvoditi u bliskoj budućnosti. Osim što ćemo pratiti provedbu projekta, također ćemo analizirati sve dostupne podatke i informacije.

 

ADRESA ELEKTRONIČKE POŠTE TIMA: moresnovaeugmail.com

RAČUN ZA MREŽU FACEBOOK: https://www.facebook.com/more.snova.1

INSTAGRAM I TWITTER PROFIL: Instagram profil: more_snova_gvn; Twitter profil: @Moresnovagvn (more snova gvn)

BLOG: https://moresnovaeu.wixsite.com/my-site-2

LOGO PROJEKTA: 


KAKO SMANJITI OTPAD OD HRANE (2020./2021.)
***
 
Trajanje projekta: 1 nastavna godina (rujan 2020. - lipanj 2021.)
Nositeljice aktivnosti:
     Sanja Fabac, prof., biologija
     Matea Zubčić, prof., informatika
    Janja Pedić, prof. engleskog jezika
 
Ciljevi aktivnosti: . Kod učenika osvijestiti utjecaj svakodnevnih navika na održivi razvoj, tako da analizira antropogeni utjecaj na ravnotežu u prirodi i povezuje porast ljudske populacije s održivim razvojem;  Poboljšati vlastitu ekološku svijest i ekološku svijest svoje bliže okoline, tako da analizira osobnu odgovornost u održavanju uravnoteženog stanja u prirodi i predlaže promjene na lokalnoj razini usmjerene prema održivome razvoju.
 
Namjena aktivnosti: razvijati suradničke odnose, kolegijalnost, toleranciju, interdisciplinarno učenje kroz odgoj i obrazovanje o okolišu,  odgojno djelovanje u formiranju stavova učenika.
 
Način realizacije: učenici će primjenjivati znanstvenu metodologiju kroz zdravi život i odnos prema okolišu, analizirati svoja ponašanja te zaključiti kako svojim ponašanjem utječu na održivi razvoj.
 
Ciljana skupina: učenici od 1. do 4. razreda.
 

Škole partneri u projektu: Gimnazija Vladimira Nazora, Zadar,  Medicinska škola Karlovac,  Srednja škola Prelog,  Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva, Đurđevac,  Ekonomsko-turistička škola Karlovac

 
Aktivnosti i rezultati projekta objavljeni su na platformi eTwinning:  https://twinspace.etwinning.net/125880/pages/page/1243761
 
 
SPOT kojim smo predstavili naše sudionike:


OTAPAM LI LEDENJAKE (2020./2021.)
+++
 
Trajanje projekta: 1 nastavna godina (rujan 2020. - lipanj 2021.)
Nositelji aktivnosti:
     Sanja Fabac, prof., biologija
     Amalija Colić, prof., matematika
     Korana Marušić, prof., kemija
     Matea Zubčić, prof., informatika
 
Ciljevi aktivnosti: utvrditi i proširiti osnovna znanja iz ekologije, pravilno razumijevanje uzročno-posljedične veze čovjekovog djelovanja na okoliš, njegovati  odgovorni odnos prema prirodi, razvijati učenikove sklonosti prema znanstvenome pristupu. 
 
Namjena aktivnosti: razvijati suradničke odnose, kolegijalnost, toleranciju, interdisciplinarno učenje kroz odgoj i obrazovanje o okolišu,  odgojno djelovanje u formiranju stavova učenika.
 
Način realizacije: učenici će primjenjivati znanstvenu metodologiju kroz zdravi život i odnos prema okolišu, analizirati svoja ponašanja te zaključiti kako svojim ponašanjem utječu na održivi razvoj.
 
Ciljana skupina: učenici 1. i 3. razreda.
 

Škole partneri u projektu: Gimnazija dr. Mate Ujevića , Imotski,  Gimnazija Gospić,  Gimnazija Vladimira Nazora, Zadar, Gimnazija Franje Petrića, Zadar, Srednja škola Lovre Montija Knin. 

 
Aktivnosti i rezultati projekta objavljeni su na platformi eTwinning:  https://twinspace.etwinning.net/125556/home
 
 
 
 
 


SEMEP

Školska koordinatorica: Sanja Fabac, prof. savj.
 

Ovdje pogledajte

POVIJEST NAŠEG SUDJELOVANJA




 

Pogledajte video uratke sa ljetnih škola:

 

2019. VIDEO

2018. 

 

 

2017.  PROGRAM

 

2016.

 

2015.

 

 

 

2014.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2011. - dijalekti

 

 
 
 
 

OTISAK SRCA

 

Klikom na lijevu sliku otvara se

video uradak naše učenice

Lucije Plantak  "I to je život!"

 

 

 

 

 

Sve o ovom projektu možete pročitati OVDJE.


CMS za škole logo
Gimnazija Vladimira Nazora Zadar / Perivoj Vladimira Nazora 3/2, HR-23000 Zadar / gimnazija-vnazora-zd.skole.hr / ured@gimnazija-vnazora-zd.skole.hr
preskoči na navigaciju