ə

ČITATELJSKI KLUB

O školskoj godini 2024./2025. u suradnji s Klasičnom gimnazijom Ivana Pavla II. osnovan je čitateljski klub kojem su se pridružili učenici prvih i drugih razreda, a koji su zaljubljenici u čitanje i koji se žele upoznati s mnogobrojnim suvremenim naslovima hrvatske i svjetske književnosti dijeleći svoja razmišljanja, stavove i dojmove s drugim vršnjacima.

Cilj projekta

Cilj projekta je poticanje i razvijanje čitanja i čitateljskih interesa učenika. Učenici će razvijati jezične vještine čitanja, pisanje, slušanja i govorenja, sposobnost kritičkog mišljenja, a ujedno će i uvježbavati vještinu usmenog izlaganja i prezentiranja. 

Kome je namijenjen projekt?

Svim zainteresiranim učenicama.

Aktivnost

Učenicima će svakog mjeseca biti zadan jedan naslovi koji će čitati i na temelju kojeg će stvarati pisane radove. Učenici čitaju od rujna do lipnja. Jednom mjesečno će u školskoj knjižnici prezentirati svoje radove i o istima raspravljati. Jedan učenik će skupini predstaviti djelo, a dvoje učenika će moderirati raspravu.

Održani susreti

LIPANJ

U srijedu, 4. lipnja održan je posljednji susret međuškolskoga čitateljskog kluba. Naša je škola ugostila učenike prvog i drugog razreda Katoličke gimnazije Ivana Pavla II. i njihovu profesoricu Dariju Gospodnetić.
Naše učenice prvih razreda pripremile su izlaganja i zanimljiva pitanja na temu romana „Lažljivci“. Moderni roman autorice Emily Lockhart učinio se vrlo intrigantan i napet, stoga su ga ovoga puta prema vlastitoj želji odabrale same učenice.
Na samom početku učenica Gabriela Lily Surać ukratko je prepričala radnju romana, a učenica Dora Šimurina istaknula zanimljivosti o nastanku samoga djela i postavila početno pitanje za daljnju raspravu. Na to su se nadovezale i ostale učenice Cvita Babić, Marta Vanjak, Siana Nikpalj i Izabela Vidaković. Pitanja poput kupuje li se sreća novcem, koliko je važna podrška obitelji na putu odrastanja, bolna istina ili laž samo su neka od njih koja su potaknula sve prisutne učenice na razmišljanje, argumentirane odgovore i primjere iz vlastitoga života. Učenice Marta Martinović, Gabriela Franov i Mia Jerbić aktualizirale su najvažnije teme iz romana te ih poistovjetile s današnjom društvenom problematikom.
Na samom kraju razmijenili smo dojmove svih održanih susreta čitateljskoga kluba te došli do istoga zaključka koliko su nas ova druženja oplemenila, mijenjala i pomogla razvijanju govornih vještina, čitateljskih kompetencija, bogaćenju rječnika, razvitku mašte i kreativnosti, i na kraju najvažnije, otvaranju umu i širenju vidika!
Veselimo se i nadamo kako ćemo sljedeću nastavnu godinu i dalje nastaviti stvarati i razmjenjivati neka nova čitateljska iskustva!

SVIBANJ

Čitateljski klub naše škole (voditeljice prof. Veronika Jurković Lončar i prof. Antonia Baričević) i čitateljski klub Katoličke gimnazije Ivana Pavla II.(voditeljica prof. Daria Gospodnetić) po drugi put ove godine odazvali su se pozivu na susret s čitateljskim klubom Modus essendi Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja (voditeljica prof. Katarina Ivon), ovoga puta povodom Festivala znanosti.
Tema ovogodišnjeg Festivala bila je MREŽA, a aktivnosti za naše učenike organizirali su Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru i Znanstvena knjižnica Sveučilišta u Zadru, knjižničarke Zorica Antulov i Jelena
Rušev-Mogilevskij.
Prva aktivnost, naziva ,,Čitateljski klubovi i semantičke mreže – primjer romana Listanje kupusa Igora Beleša” potaknula je kod naših učenika brojne aktualne teme poput podijeljenosti u društvu, važnosti solidarnosti, prijateljstva, ali i vrijednosti i stavova koji se stječu u obitelji. Svi učenici aktivno su sudjelovali u raspravi, iznosili vlastite stavove, misli i promišljanja o ovim važnim temama, a sve s jednim zaključkom – prošlost ne trebamo i ne smijemo zaboraviti, već se o njoj trebamo educirati i o njoj kritički, ali solidarno, progovarati te poticati takve razgovore kako bismo zajedno oblikovali empatičnije društvo koje se temelji na uključivosti i njegovanju pravih vrijednosti poput prijateljstva.
Druga aktivnost pod nazivom ,,Semantička mreža filma i imagološka transgresija djevojaštva u popularnoj kulturi – studentski film Snjeguljica Odjela za izobrazbu učitelja odgojitelja”. Voditeljica aktivnosti bila je prof. Jelena Alfirević-Franić koja je prije prikazivanja filmske adaptacije učenike potaknula na razgovor o percepciji lika Snjeguljice te drugim ženskim likovima s kojima su upoznati. Film su kreirali studenti Učiteljskog studija s Modula Hrvatski jezik i književnost u ak. godini 2024./2025.
Zahvaljujemo Odjelu za izobrazbu učitelja i odgojitelja, studentima i voditeljicama aktivnosti na pozivu, gostoprimstvu i ugodnom druženju. Veselimo se idućim, vjerujemo, jednako vrijednim i inspirativnim susretima.

VELJAČA

Dana 12. veljače naša je škola bila domaćin drugog susreta međuškolskog čitateljskog kluba u kojem se družimo, razmjenjujemo mišljenja i dojmove o pročitanom s učenicama prvog i drugog razreda Gimnazije Ivana Pavla II. i njihovom profesoricom, osnivačicom kluba, Darijom Gospodnetić.
Ovoga su puta naše učenice čitale priče iz zbirke Poštovani kukci” Maše Kolanović, a učenice Ida Štivičić, Petra Kresović i Natalie Kos pripremile su kratka izlaganja o autoričinu stvaralaštvu, gotici u književnosti i simbolici kukca, a potom su potaknule raspravu o problemima suvremenog društva poput globalizma, konzumerizma i imigracija. Učenice su o svim temama argumentirano i zrelo raspravljale aktualizirajući društvene probleme koje tematiziraju priče ove suvremene hrvatske književnice. Osim toga, učenice su iznijele i vlastita iskustva vezana uz navedene društvene probleme te su u ugodnoj i podržavajućoj atmosferi osvijestile kako nisu jedine u onome kroz što prolaze i s čim se suočavaju.
Radosni zbog današnjeg uspješnog i inspirativnog druženja, s nestrpljenjem iščekujemo idući susret u Gimnaziji Ivana Pavla II.

PROSINAC

Danas smo se prvi put sastali kao međuškolski čitateljski klub i tako nastavljamo svoje djelovanje. Na drugom susretu Gimnazija Vladimira Nazora bit će u ulozi domaćina i tako ćemo izmjenjivati prostor naših susreta.
S obzirom na to da nam je danas bio prvi susret, prvo smo se predstavili i upoznali. Neki od učenika išli su zajedno u osnovnu školu, a neki su stekli nova poznanstva. Prof. Gospodnetić istaknula je da sve profesorice imaju cilj potaknuti skupinu na dodatno čitanje i kvalitetno provedeno slobodno vrijeme. Pozdravila je sve pjesmom „Prijateljstvo riječi” Dragutina Tadijanovića. Potom su učenice samostalno raspravljale o djelu „Mi djeca s kolodvora Zoo” i pokazale zaista zrelo i odgovorno razmišljanje na teme poput ovisnosti, lošeg utjecaja, dobrih odluka i odgovornog roditeljstva. Natalia Rakvin, Nika Lepur i Magdalena Terkeš produbile su teme svojim izlaganjem o reakcijama javnosti na knjigu, životom spisateljice nakon izlaska knjige te ostalim ostvarenjima, filmskim i serijskim, nastalim na temelju knjige.
Učenici će ispuniti anketu u Google Formsu kako bi nam istaknuli prijedloge naslova i dojmove o susretu.
(preuzeto sa stranice Klasične gimnazije Ivana Pavla II.)
Skip to content