THE IMAGE OF THE EU IN THE POST-TRUTH ERA
KURIKULUM ERASMUS+ PROJEKTA
15.4.2019. Treći transnacionalni susret škola i učenika uključenih u Erasmus+ projekt “The Image of the EU in the Post-truth Era“ održan je u Gimnaziji Vladimira Nazora u Zadru od 31.ožujka do 6. travnja 2019. god. Više o tome pročitajte OVDJE.
This Time I’m Voting For Change #eu
3.4.2019. , Erasmus+ sudionici u Zadru
Od 31. ožujka do 6.travnja 2019. u našoj školi održava se treći transnacionalni susret Erasmus+ projekta “The Image if the EU in the Post-truth Era” u kojem sudjeluje naša škola zajedno sa školama Gesamtschule der Stadt Brühl iz Njemačke, IES Binissalem, Mallorca iz Španjolske i Musegg Kantonschule iz Luzerna , Švicarska. Tema ovog tjedna su predstojeći izbori za EU parlament i produkcija vlastitog medijskog materijala.
U ponedjeljak su učenici iz svake škole predstavili što se i kako u njihovim državama u različitim medijima objavljuje o EU izbirima, a zatim su učenici naše škole gostujućim učenicima pokazali Zadarske znamenitosti. U utorak su nam zanimljive radionice održali poznati zadarski novinar Šime Vičević i naša prof. povijesti Tihana Magaš. U srijedu, 3. travnja 2019. učenici i njihovi profesori bili su u Zagrebu gdje su posjetili Kuću Europe, a naši prijatelji iz Gornjogradske gimnazije pokazali su im gradske znamenitosti.
26.10.2018. , Dijalog u Zadru
U petak, 26.10.2018. učenici drugih i četvrtih razreda naše škole, sudionici Erasmus + programa, sudjelovali su programu “Dijalog u Zadru.” Program je to koji Europska Unija provodi od 2013. godine u svim svojim državama članicama kao aktivan oblik komunikacije građana s Europskom komisijom.
U multimedijalnoj dvorani Gimnazije Jurja Barakovića kratki osvrt na program održao je Branko Baričević, voditelj Predstavništva Europske Komisije u Hrvatskoj, koji nam je pojasnio što je EU, kakvo je njeno stanje u svijetu i Europi te kako se Hrvatska snašla kao jedna od njezinih članica.
Podsjetio nas je kako je uskoro vrijeme Europskih izbora i koliko je važno glasati. Napomenuo je kako je izbor samo na nama, ali svojim sudjelovanjem mi možemo puno toga promijeniti te je svakako važno da mi učenici kao novi, mladi birači izađemo i podržimo izbore.
Na malo neformalniji način odgovarao je na pitanja naših učenika, te se upustio u kratke rasprave objašnjavajući nam kakvo je pravo stanje. Krenuli smo s pitanjem hoće li Hrvatska morati prijeći na EUR, na što je gospodin odgovorio da svakako hoće jer to stoji u ugovoru koji je svaka država članica potpisala tijekom ulaska u EU. Zanimalo nas je i hoće li Brexit koji će se dogoditi iduće godine u svibnju imati ikakvog utjecaja na ostale države članice i hoće li to možda potaknuti raspad EU. Na ovo se gospodin Baričević našalio i odgovorio da već dvadeset godina sluša “apokaliptične teorije” o raspadu, ali je uvjeren da se to neće dogoditi.
Pitali smo ga i o resursima kojima naša država raspolaže te kako ih iskorištava, na što je on odgovorio da moramo još poraditi na tome, ali krenuli smo u dobrom pravcu što pokazuje i naš BDP koji je iznimno porastao u zadnjih godinu dana.
Gospodin Baričević osvrnuo se još i na ekologiju, Interrail karte, na stanje u željezničkom prometu koji treba obnovu kao i na brojne druge projekte koje EU i Hrvatska imaju u planu. Fotogalerija
Tekst napisala Karla Birkić
________________________________________________________________
10. – 17. ožujka 2018. Brὔhl, Njemačka
Prepuni pozitivnih dojmova učenici 3. a/ b / e i f razreda naše škole: Magdalena Bušljeta, Marta Čolak, Marija Gardijan, Morena Longin, Mia Maraš, Jan Mišković, Korina Oltran, Maria Režan i Marija Vukić s profesoricama Suzanom Matković i Sandrom Šango, vratili su se iz Njemačke s prvog susreta Erasmus+ projekta pod nazivom “The Image of the EU in the Post-truth Era“ u kojem sudjeluje naša škola.
Sedmodnevni boravak bio je ispunjen brojnim radnim zadacima, a učenici su naučili mnogo o temama vezanima uz ovaj projekt kojem je osnovni cilj razviti medijske kompetencije učenika kroz kritičku analizu rada Europske unije.
Učenici su sudjelovali u nekoliko radionica različite tematike, npr. strukture i funkcioniranja EU. Organiziran je i jednodnevni izlet u Bruxelles u kojem su posjetili Europski parlament i saznali kako rade zastupnici, kako se biraju, na koji način se odvija komunikacija i ostale zanimljivosti vezane uz rad ove europske institucije
Također su, podijeljeni u skupinama, obišli nekoliko medijskih kuća u Kölnu, televizijskih, radijskih i novinskih, gdje su na licu mjesta saznali kako se dolazi do informacija, te kako prepoznati i razlikovati tzv. „fake news“ odnosno lažne vijesti od vjerodostojnih izvora i informacija.
Učenici su bili zaduženi za svakodnevno vođenje bilješki o tome što su sve vidjeli i naučili, a onda su sve te bilješke na kraju spojili u zajedničku prezentaciju njihova boravka u Njemačkoj.
Zadnjeg dana boravka u Njemačkoj, bila je i radionica na kojoj su svi sudionici morali predstaviti neko nacionalno jelo, a naše učenice Mia, Magdalena i Marija G. su se odlučile za pripremanje paštete od tune i princes krafne.
Svi učenici su bili smješteni u obiteljima svojih njemačkih školskih kolega iz grada Brὔhl, te su puni pohvala za svoje domaćine koji su ih lijepo ugostili. Tijekom boravka u Brὔhlu, imali su i dosta slobodnog vremena, koje su koristili za odlazak vlakom u pola sata vožnje udaljene gradove Köln i Bonn, u razgledavanje, ali i u shopping.
Sljedeći susret svi sudionici projekta imat će u studenome ove godine u Španjolskoj, a Zadrani će biti domaćini susreta koji je predviđen za ožujak 2019. godine.
________________________________________________________________
Veljača 2018.
Učenici drugih i trećih razreda koji su se uključili u Erasmus+ projekt „The Image of the EU in te Post-truth Era“ ozbiljno su prionuli poslu. Prvi zadatak u projektu je upoznati se s povješću Europske unije te njenom strukturom. Profesorica predmeta Politikai gospodarstvo u našoj školi Marta Kinda održala nam je uvodno predavanje o EU, a zatim su učenici podijeljeni u grupe samostalno istraživali različite pojmove vezane za EU. Svoje prezentacije podijelili su s ostalim učenicima na redovitim sastancima projekta. Prezentirali su na hrvatskom ali i na engleskom jeziku kako bi usvojili potreban vokabular koji će na prvom projektnom susretu u Njemačkoj mogli komunicirati na zadanu temu sa svojim kolegama učenicima iz Njemačke, Španjolske i Švicarske.