ə

O PROJEKTU

Cilj projekta

Cilj je projekta potaknuti učenike na interpretaciju tekstova hrvatskih i europskih spisateljica s obzirom na osobitosti ženskog pisma. Osim toga, potaknuti učenike na čitanje djela izvan popisa obveznih lektirnih djela te na promišljanje i razgovor o rodnoj (ne)ravnopravnosti tematiziranoj u književnim djelima različitih književnih epoha i nacionalnih književnosti. Izražavanje vlastita literarnog doživljaja književnoga teksta. Potaknuti razvoj kritičkog mišljenja te izražavanje stavova o književnom tekstu na temelju vlastitog čitateljskog iskustva.

Aktivnosti

Učenike će na početku školske godine profesorice upoznati s osobitostima ženskog pisma te predstaviti korpus književnih djela koja će se čitati u sklopu projekta. Književna djela odabirat će se u skladu s odgojno-obrazovnim ishodima koji su predmetnim kurikulom predviđeni za ostvarivanje u određenom odgojno-obrazovnom razdoblju. Svakog mjeseca učenicima će biti predloženo čitanje jednog do dva književna teksta europske i hrvatske književnosti na temelju kojeg će izrađivati različite vrste pisanih  (osvrt, prikaz, usporedna rasprava, komentar) i izlagačkih radova (predavanje, govor, debata). U sklopu projekta održavat će se i različite radionice i kvizovi. Svoje će radove učenici predstavljati drugim učenicima u učionicama Hrvatskog jezika i u školskoj knjižnici. Učeničkih radovi bit će izloženi na panoima u učionicama Hrvatskog jezika kao i na panou u školskoj knjižnici kako bi se i drugi učenici upoznali s rezultatima njihova rada. Aktivnosti će rezultirati i medijskim sadržajima koji će biti objavljeni na službenoj stranici škole te na društvenim mrežama.

Ožujak

Lik Tene Josipa Kozarca

U sklopu školskog projekta Žene u književnosti koji s učenicima prvih i trećih razreda provode profesorice hrvatskog jezika Antonia Baričević i Veronika Jurković Lončar, učenici prvih razreda u ožujku su analizirali lik Tene iz istoimene pripovijetke Josipa Kozarca.
Projektni zadatak obuhvaćao je analizu i interpretaciju književnoga djela prema zadanim smjernicama s posebnim naglaskom na konstrukciju lika Tene u patrijarhalnom društvu.
Osim interpretacije, učenici su na satu lektire izražavali vlastiti literarni doživljaj književnoga teksta, kritički su se osvrtali na teme poput patrijarhalnog odgoja i društva, morala te su izražavali stavove.
Učenici su u sklopu projekta izradili i prezentirali prezentacije i plakate, a dio njihovih radova možete vidjeti na fotografijama.
Skip to content